___________________________________________________

MUDAHNYA MENJANA PENDAPATAN UNTUK SURIRUMAH SEPERTI SAYA

Wednesday, January 7, 2009

Cat vs Crocs

Cat tu dibeli di Jarir Bookstore - Al-Khobar untuk Sarah dan Crocs tu hadiah dari my x- roomate (Kiki) masa birthday i - 16 tahun yang lalu. Punya lama kan.. tapi masih berseri--- Thank you KIKI!


Cara- cara Membasuh 'Teddy Bear' dan kawan2.....

Al- kisah kulihat banyak jugak patung2 berbulu ni kat rumah mak... Semenjak kami pindah-randah... benda2 tu tak dapat dikesan. Sekarang bila dah jumpa semula, dan anak-anak nak main sumer dah tak serupa 'orang' hahaha --- aku teringin nak mencuci nya. Dulu aku masuk washing machine pastu tumble dry ... settled!

Ni selepas di spin...

Beruang tiga sekawan ! Tak ingat asal- usul dari kutub mana ? Rasanya orang2 hadiahkan untuk anak2 pompuanku la ni...


Tapi kali ini, aku jumpa cara yang lebih berkesan. Walaupun agak leceh. Anak2 punya pasal kan...lagipun setiap satu ada kenangan tersendiri...

So, boleh lah cuba caranya;

1. Rendam dengan - softlan/ nappy clean/ soft detergent. (x merbahaya untuk anak2)
2. Berus mana- mana bahagian yang agak kotor... sehingga bersih!
3. Bilas sebersih-bersihnya dengan air yang bersih sehingga bersih...
4. Masukkan ke dalam washing machine dan spin... (yang saya guna front loading w.m)
5. Keluarkan - dah kering tapi... tunggu....
6. Gunakan hair dryer untuk menggebukan bulunya semula...
7. Sedia diguna dan anak-anak pun gembira...


*** Aktiviti ini boleh dibuat bersama anak2 di hujung minggu....


Selamat Mencuba!

No comments: