___________________________________________________

MUDAHNYA MENJANA PENDAPATAN UNTUK SURIRUMAH SEPERTI SAYA

Wednesday, April 8, 2009

NASH 'n' Masakan Warisan Melaka



Nash dan sorang 'makcik' ni... aku respek betullah bila Nash hulur mic terus dia boleh nyanyi... husband pakai songkok haji dok sebelah pulak tu. Sporting habis. Kot aku lah kalau Nash tonyoh mic kat aku - musti aku dok geleng-geleng sapi ... hahaha suara ada tapi untuk musabaqah ajer...




Gambar Nash dan K. Wan Maimunah berjoget - Baju kuning dari urusetia.

Hari Sabtu petang biasanya bila hantar kakak dan babyke swimming class, kami ada satu setengah jam untuk jalan2 ... Tu dia... kat Bandar Hilir ni memang seronok - ada banyak aktiviti... tempatnya nyaman sekali walaupun dah banyak perubahan berlaku dari zaman aku sekolah dulu-dulu (ingat lagi support ragbi kat Padang Pahlawan)- kebetulan sekolah kami kalah dan boys salahkan kami sebab tak pandai bagi support. Yelah pun - seingatnya kami memang kepingin nak outing je yang lebih nya pada masa tu...

Pesta Masakan Warisan - sedap namanya kan... selain daripada mengingat kan anak-anak muda generasi baru tentang masakan dan makanan warisan termasuk cara penyediaannya - ia juga bertujuan untuk menarik pelancong yang tak putus -putus menziarah Melaka World of Heritage...

Kadang-kadang rasa bangga jugak jadi anak jati Negeri Melaka... tapi bila terlalu ramai orang luar pun tak berapa selesa jugak... tak macam-macam dulu-dulu- seharian lepak kat bandahilir pun tak terasa. Sekarang kawasan nya sesak dan padat... lalulintas pun sesak serta susah nak parking... Mudah-mudahan pihak yang sepatutnya dapat merancang pembangunan kawasan sekitar bandarHilir dengan baik dan terancang.

Masa ni kami ada beli ikan bilis pintal - kata nya takde kat tempat lain. Bolehlah having as snack di waktu minum petang.

Sesiapalah yang belum pernah sampai ke Melaka - jom turun Melaka ramai-ramai!

No comments: