___________________________________________________

MUDAHNYA MENJANA PENDAPATAN UNTUK SURIRUMAH SEPERTI SAYA

Saturday, March 1, 2014

Welcome back!

Assalamualaikum...

Lama nya tak menulis. Minat masih membara tapi tak cukup masa... diam tak diam dah hampir 3 tahun blog nii tidak di'update' dan selama itulah saya dah bergelar surirumah seperti yang diidam-idamkan dan dirancang.

Walaupun jadi surirumah masih tak sempat 'update, blog?  haha betul tu... jadi surirumah lebih mencabar dari semua pekerjaan yang ada... sebenarnya sebagai surirumah kita kena sentiasa mencabar diri supaya tak ketinggalan sepertimana ibu-ibu bekerjaya yang lain.

Sedikit pengalaman yang saya lalui sebagai surirumah... perkara havoc dengan anak2 dan kerja harian memang perkara wajib. Nampak mudah tapi pada mulanya agak kekok. Semua nak kena buat??? penat penat penat.

Tambahan pula masa tu anak masih kecil terpaksa diusung pergi balik hantar kakak abang ke sekolah, tuition, mengaji Alquran, latihan sukan... dalam satu hari hampir 10 trip pergi dan balik, bermula dr 7 pagi hingga 10 malam.

Alhamdulillah, berkat usaha dan tawakkal, Sarah berjaya jugak dalam UPSR. Perasaan untuk kejayaan anak pertama memang sangat tidak dapat digambarkan. Rasa menitis airmata... tanya lah ibu mana pun!

Syukur teramat sangat, rasa tak sia2 ambil 'unpaid leave'....

Untuk permulaan sesi baru ni ... sebagai mukadimah  ... terlalu banyak yang nak dikongsi, terlalu banyak yang nak diceritakan... moga Allah memberi kesempatan itu... InsyaAllah!

No comments: