___________________________________________________

MUDAHNYA MENJANA PENDAPATAN UNTUK SURIRUMAH SEPERTI SAYA

Thursday, November 27, 2008

My MIL is here !

Last weekend, my MIL and the gang bermalam di sini...while we all balik rumah nenek since very bz with the wedding preparation. My MIL said nothin' 'bout the house... such as ' no comments'. Aku pun tak tahu lah... Setakat ni takde apa2 komen pun dari orang2 yang datang melawat/menjenguk/ menengok our new house. Oklah kot...

Today is Friday... Start from semalam, the worker masukkan/pasangkan all the furniture bilik kakak dan baby. At first kami ingat taknak buat dulu bilik kakak tu tapi dia insist nak- nak jugak... macamlah dia berani nak tidur lam bilik tu nanti... sudahnya merengek gak kat bilik kami nanti... sib baik masterbedroom tu masih selesa kalau dimuatkan kesemua keluarga kami seramai 6 orang. My SIL kata bilik tu kecil. ye kot... bilik tu kurus dan panjang... tapi tulah bilik terbesar yang pernah aku ada walaupun dah berpindah randah sebanyak 6 kali. Syukur Alhamdulillah!...

Aku masih berhutang untuk mencari kain langsir... Ukuran dah ambil dan railing dah pasang ...janji nya esok akan kami gagahkan ke Tampin... Aku tak pernah lagi sampai ke Tampin ni. Maybe survey dulu lah kot which one is better kalau dibandingkan dengan Tangkak. Ada orang beli langsir kat Shanghai... tapi tak bagitau. Teringin gak nak kirim ... nak pakai curtain overC. Tomorrow akan ada part pasang 'blind' kat dapur dan glass tinted kat dining dan bilik air...
Actually, aku tak sabar nak test burner baru tu... masa beli kami tak tahu yang kuasa api untuk sesuatu burner tu pun perlu diambilkira... Product yang kami beli tu dari europe/italy which is diorang tak guna api yang kuat untuk memasak. Kalau Asian cooking baru ye...menumis/menggoreng ... huh harap2 takde masalah lah nanti... nampak cam tak sabar bak masak ajer... hehe tong gas pun lum ada lagi.

No comments: