___________________________________________________

MUDAHNYA MENJANA PENDAPATAN UNTUK SURIRUMAH SEPERTI SAYA

Thursday, October 9, 2008

Bailey's Court Apmt - part1



Posted by Picasa
Masa belek2 Picasa terpandang pulak gambar-gambar ni. This is our Apartment kat Kuantan. Al-kisah kunun nya apartment ni kami sewakan ala-ala hotel/motel gitu. Nampaknya memang ada penyewa. Mostly daripada tetamu kenduri kahwin. Misalnya ada orang luar yang akan bernikah dengan orang Kuantan dan datang berkeluarga bolehlah bermalam di sini...

Alhamdulillah, walaupun kami tak pernah lagi merasa duitnya. Sebab dengar ceritanya duit itu akan di rolling untuk maintenance dan cukai pintu serta pembelian perabot... tapi at least, sekali sekala kami pulang ke sana dapat lah bermalam. For me, rumah tu quite big dibandingkan dengan apartment kami di Subang. Bangunan tersebut ada lif walaupun 5 tingkat. Dan unit2 lain adalah hotel/ hotel apartment/ Ballroom... yang diuruskan oleh Greenlast (kalau tak silap). As for us, kami ada lagi sebijik unit yang lebih kecil yang disewakan kepada one of the college student on yearly contract basis.

Actually, tu semua hasil dari tanah pusaka arwah Aki husband... but I think status rumah-rumah tersebut masih belum jelas sejak pemergian isterinya (wan) beberapa bulan yang lepas..

Aku memang blurr pasa pembahagian harta/ faraid ni... InsyaAllah kalau ada rezeki tak ke mana kan....

No comments: